Vi använder Ping-Pong på min gymnasieskola. Jag har några frågor, som någon kanske kan svara på.
Kan man använda Ping Pong när datortillgången är dålig? Min erfarenhet är att det är svårt och ineffektivt att använda Ping-Pong om man inte är säker på att eleverna har tillgång till datorer under lektionstid, eller om man misstänker att alla inte har det hemma.
Vilken policy ska man ha när det gäller skapande av aktiviteter? Ska varje lärare ha en egen aktivitet för varje grupp i en viss kurs eller ska läraren ha en aktivitet för alla sina elever som läser samma kurs? Eller ska man ha en gemensam aktivitet för alla som läser samma kurs, oavsett vilken lärare de har, som i den här kursen på KTH?
Hur gör man om man vill att eleverna ska ha tillgång till produktionsverktyget på vissa sidor eller i en viss mapp? Går det?
Wikisidor skulle kunna vara ett sätt att göra plattformen mer dynamisk och intressant för eleverna. Finns det någon wikifunktion i Ping-Pong? Man kan förstås länka till en extern wiki, men det vore smidigt om det fanns internt.
Vilket är det bästa sättet att stimulera och motivera lärare att lägga upp kursmaterial i Ping-Pong?
Bör målsättningen vara att lägga allt kursmaterial på Ping-Pong? Ska det vara möjligt att genomföra hela kurser online på gymnasiet?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar